Valt je website tegen? Hoe weet je het zeker.

Website valt tegen

Samenvatting

Twijfel je of je website goed genoeg is? In deze blog ontdek je de signalen die aangeven dat je website niet presteert zoals zou moeten—en wat je eraan kunt doen. Van laadtijd tot conversie, leer hoe je jouw website verbetert en meer klanten aantrekt!

De meesten mensen denken, bij het online aan de slag gaan, aan ‘websites’.

En we doen veel moeite om onze website in de lucht te krijgen. Vaak nog voordat we zelfs maar zeker zijn over:

  • Welke programma’s we willen aanbieden,
  • Aan wat voor soort mensen verkopen we (alleenstaande moeders? alle moeders? en vaders?),
  • Wat onze website moet hebben om daadwerkelijk een verschil te maken.

…En hier is het belangrijkste punt dat ik wil maken:

Het belangrijkste is NIET dat je website mooi is.

Als je een mooie website hebt, dan is dat fijn. Maar waar het om gaat, is of jouw website wel of niet voor jou werkt.

Dus ik wil je vragen:

Is je website daadwerkelijk opgezet om leads aan te trekken en deze naar klanten te converteren?

…of…

Is je website slechts een super kostbaar visitekaartje?

“Anja, luister, ik heb nog geen cent uitgegeven aan mijn website”. Dat zou je kunnen zeggen. “Ik heb het zelf gebouwd met een coole doe-het-zelfwebsitebouwer.”

Oke. Dus misschien heb je geen geld uitgegeven aan je site… maar hoeveel TIJD kostte het je? (Ja, dat is wat ik dacht.)

En als je WEL een hoop geld hebt uitgegeven om je site voor je te laten ontwikkelen, ben je er dan blij mee? Krijg je genoeg zichtbaarheid EN klanten als je had gehoopt?

Klik hier om mijn essentiële website-checklist te krijgen.zodat jouw website je daadwerkelijk helpt om klanten te krijgen.

Hoe weet je of jouw website werkt?

Vroeger kon je een website opzetten, elke website, vol met je trefwoorden (bijvoorbeeld 50 keer de woorden “thuisblijfmoeders” onder aan elke pagina plaatsen), en je zou gevonden worden via de zoekmachines.

Zo werkt het niet meer.

Tegenwoordig gaat het hebben van een online bedrijf er eigenlijk niet om of je überhaupt een website hebt, maar eigenlijk om of je een e-maillijst aan het opbouwen bent.

Dat betekent dus dat wat we ECHT willen dat jouw website:

  • Het mensen gemakkelijk makt om contact met je op te nemen,
  • Een manier voor je is om je e-maillijst te laten groeien (je wilt bijvoorbeeld dat mensen jou hun e-mailadres via je website kunnen geven),
  • Zo ingesteld is dat je Facebook-advertenties kunt weergeven aan mensen die jouw website bezoeken.

… Met andere woorden, we willen dat je website een hulpmiddel is voor communicatie en het maken van lijsten, iets waardoor het jou zo gemakkelijk mogelijk maakt om de contactgegevens van mensen te krijgen, zodat je met hen in contact kunt blijven.

Dit is hoe dit eruit ziet in het echte leven:

1) Zorg ervoor dat je contactgegevens gemakkelijk vindbaar zijn, evenals een “contact”-formulier.

Dit klinkt misschien voor de hand liggend, maar het zou je verbazen hoeveel websites ik tegenkom waar ik moeite heb om uit te zoeken hoe ik daadwerkelijk met iemand in contact kan komen. Het gemakkelijk maken.

Een geweldige plek voor contactgegevens is in de footer van je website… op elke pagina.

En dan is een contactformulier ook fijn, want mensen sturen je snel een mailtje als ze even geen zin hebben om de telefoon op te pakken en te bellen (wat tegenwoordig minder vaak voorkomt). Je krijgt ook het e-mailadres van de persoon, waardoor je gemakkelijker contact kunt houden. (Zorg er wel voor dat je hun e-mailadres niet gebruikt voor iets waarvoor ze je geen toestemming hebben gegeven.)

2) Zorg voor een opt-in-formulier op uw website.

Een opt-in-formulier is slechts een technische term voor ‘e-mailadres krijger’. Het is een plek voor iemand om zijn naam en e-mailadres in te voeren om op je mailinglijst te worden geplaatst.

In ruil daarvoor krijgen ze meestal een soort weggever van je. Een gratis e-book, een gratis rapport, een gratis checklist… iets waardevols dat hen zal helpen bij het soort problemen dat jij in jouw bedrijf oplost.

Gratis geschenken zijn super belangrijk. Tegenwoordig is het meestal niet genoeg om gewoon te zeggen: “Hé, meld je aan voor mijn nieuwsbrief, zodat we contact kunnen houden.” Nieuwsbrieven voelen tegenwoordig niet erg genereus aan omdat ze overal zijn en mensen er soms ‘100’ krijgen. Ik zeg niet dat ik geen nieuwsbrief heb; Ik zeg dat je mensen iets gratis geeft in ruil voor het geven van hun e-mailadres. Logisch?

Dus zorg ervoor dat je een plek op je website hebt waar mensen je hun naam en e-mailadres kunnen geven. Koppel het aan jouw e-maillijst, zodat je kunt beginnen met het vastleggen van e-mailadressen en het automatisch verzenden van je weggever.

Klik hier om mijn essentiële website-checklist te krijgen.zodat jouw website je daadwerkelijk helpt om klanten te krijgen.

3) Stel jouw website in om Facebook-advertenties te kunnen weergeven.

Super belangrijk, zeker voor de lange termijn. En als het ingewikkeld klinkt, huur dan gewoon iemand in om dit voor je te doen, want het is vrij eenvoudig voor een technisch onderlegde persoon om te doen (mag niet meer dan een uur duren).

Wil je leren hoe je dit doet en weten hoe je Facebook ads opzet zodat je succes hebt met Facebook vanaf de ‘get go’? Maak dan gebruik van dit super aanbod….

Waar ik het over heb, is iets op je website installeren dat een Facebook-pixel wordt genoemd.

Als je ooit op bol.com of Wehkamp hebt gewinkeld, naar Facebook bent gegaan en hebt gemerkt dat de helft van de dingen waar je op de website naar keek, nu in je nieuwsfeed op Facebook verschijnt, dan ben je aan de ontvangende kant van de magie van de Facebook-pixel.

Ik wil dat je diezelfde magie voor je laat werken in je bedrijf. In feite is het slechts een klein stukje code dat aan jouw site wordt toegevoegd, zodat mensen die je website bezoeken, door jou op Facebook kunnen worden geadverteerd.

Super toch?

Nu duurt het meestal even voordat Facebook een voldoende groot publiek van mensen van jouw website heeft verzameld, zodat je voor hen kunt adverteren, wat des te meer reden voor jou is om die pixel nu op jouw website te krijgen. Als je later klaar bent om te adverteren op Facebook, bevind je je meteen in een uitstekende positie om dit te doen.

(Ter info: als je eerder Facebook-advertenties zonder pixel hebt uitgevoerd, is dat waarschijnlijk een groot deel van de reden waarom je advertenties het niet zo goed deden. Maar dat is een onderwerp voor een ander bericht.)

Ok! Dit is veel! Wat nu?

Het goede nieuws is dit: het kan veel lijken… maar het is eigenlijk niet veel voor iemand die weet wat hij doet. Ik leer deze dingen elke dag aan mijn klanten en ze krijgen deze dingen vrij snel opgezet. En als je het overweldigend vindt, laat het dan gewoon door iemand anders doen.

Ok nu nog even dit:

Vandaag heb ik mijn top 3 dingen gedeeld die je nodig hebt om van je website een succes te maken, maar ik heb er eigenlijk nog 7. Dus, als je mijn volledige top 10 lijst wilt weten voor websites die je echt helpen jouw bedrijf te laten groeien – in plaats van alleen een prijzig visitekaartje te zijn – klik dan hieronder:

Klik hier om mijn essentiële website-checklist te krijgen.zodat jouw website je daadwerkelijk helpt om klanten te krijgen.

(mijn geschenk aan jou zodat je site geen stof ligt te happen en onzichtbaar zit te zijn)

Ik hoop dat je dit blog nuttig vond. Als je dat vond, laat dan een reactie achter. En ik zou het leuk vinden als je het deelt. 😊

Veel liefs,

Anja

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

ChatGPT Logo

Hoe ChatGPT te gebruiken voor brainstormen: Tips en Tricks

Wil je sneller en effectiever brainstormen? ChatGPT kan je helpen bij het genereren van ideeën en het overwinnen van creatieve blokkades. In dit blog ontdek je hoe je de AI optimaal inzet met de juiste prompts, formats en creatieve technieken. Leer hoe je ChatGPT laat werken als een virtuele sparringpartner en hoe je jouw creatieve workflow naar een hoger niveau tilt!

Lees verder »
Graphic Design Tools

De 5 beste digitale tools voor website- en social media-graphics

Wil je moeiteloos professionele graphics maken voor je website en social media? In deze blog ontdek je de 5 beste digitale tools die je helpen om visueel aantrekkelijke content te creëren—zonder dat je een designexpert hoeft te zijn. Perfect voor ondernemers, marketeers en content creators die indruk willen maken met sterke visuals!

Lees verder »